This is a bridge
This bridge is very long
On the road again
This slideshow uses a JQuery script adapted from Pixedelic

Παράσταση Διαμαρτυρίας στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθήνας (αίθουσα παλαιού δημαρχείου, Αθηνάς) Δευτέρα 24 Απρίλη στις 4μμ

Αθήνα, 5 Απρίλη 2023

Προς: Τον ΔΗΜΑΡΧΟ ΑΘΗΝΑΙΩΝ & το ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

ΣΕ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Κύριοι,

Επανειλημμένα τα τελευταία χρόνια με επιστολές, αναφορές και καταγγελίες σας έχουμε εκφράσει την αγανάκτησή μας με την κατάσταση που επικρατεί στα ειδικά σχολεία στον πρώτο δήμο της χώρας.

Με την παρέμβασή μας στο δημοτικό συμβούλιο στις 14 Ιούνη ’22  σας είχαμε υπογραμμίσει ότι η υπομονή μας έχει εξαντληθεί. Είναι ανήκουστο ο πρώτος δήμος της χώρας να είναι ο δήμος με τα λιγότερα, τα πιο επικίνδυνα και ακατάλληλα σχολικά κτήρια της ειδικής αγωγής!

Όπως είναι γνωστό τα άτομα με ειδικές ανάγκες έχουν προτεραιότητα στις προσβάσεις εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις προβλέψεις που απορρέουν από την Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, η οποία έχει κυρωθεί από την χώρα μας με τον Ν. 4074/2012. Η εν λόγω προτεραιότητα αγνοείται παντελώς από το Δήμο Αθηναίων, ο οποίος συνεχίζει να λειτουργεί απαξιοτικά.

Είναι εξοργιστικό να λειτουργεί ένα μόνο ειδικό σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το ΕΝΕΕΓΥΛ στο Θησείο, και το μοναδικό Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Αθηνών που έχει ιδρυθεί με πρόβλεψη για προσωρινή στέγαση αλλά και για ανέγερση νέου σχολείου, να παραμένει στα χαρτιά από το 2018! Αποτέλεσμα αυτού, αφενός τα παιδιά με αναπηρίες να κινδυνεύουν να γίνουν παρανάλωμα σε μια πυρκαγιά ή να κινδυνεύουν να καταπλακωθούν σε ένα σεισμό, αφετέρου να βρίσκονται για ώρες μέσα στα σχολικά για να φοιτήσουν σε σχολείο άλλου δήμου, επειδή ο δήμος της Αθήνας δε διαθέτει το αντίστοιχο σχολείο!!!

Οι εξελίξεις με τον σεισμό στην Τουρκία, η έντονη σεισμική δραστηριότητα στη χώρα μας το τελευταίο διάστημα, το έγκλημα στα Τέμπη δε μας επιτρέπει να εφησυχάζουμε. Επιβάλλεται εσείς ως υπεύθυνος κρατικός μηχανισμός και με ευθύνη απέναντι στα παιδιά μας να πάρετε άμεσα όλα τα αναγκαία μέτρα μαζί και με τους άλλους αρμόδιους φορείς ούτως ώστε:

  1. Να γίνει άμεσα αντισεισμικός έλεγχος σε όλα τα ειδικά σχολεία.
  2. Να γίνει πιστοποίηση της πυρασφάλειας και να παρθούν τα αναγκαία επιβαλλόμενα μέτρα.
  3. Να γίνουν όλες οι αναγκαίες παρεμβάσεις στα σημεία που οι ειδικοί επιστήμονες επιβάλλουν.
  4. Να υπάρξει με βάση την κατάσταση κάθε σχολείου συγκεκριμένο σχέδιο εκπαίδευσης προσωπικού και μαθητών, στον βαθμό που μπορεί να γίνει, για την αντιμετώπιση ενός σεισμού ή μιας πυρκαγιάς.
  5. Να παρθούν από τώρα τα αναγκαία μέτρα ώστε τα σχολεία που στεγάζονται σε επικίνδυνα κτήρια να μεταφερθούν σε κτήρια που με ευθύνη του δημοσίου θα πληρούν όλες τις προϋποθέσεις ασφαλείας και προσβασιμότητας, μέχρι να ανεγερθούν τα καινούργια σχολικά κτήρια με σκοπό να στεγάσουν αυτά τα σχολεία. Πιο συγκεκριμένα για το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο της ΕΛΕΠΑΠ, το 6ο Ειδικό Νηπιαγωγείο που έχει 19 παιδιά σε λυόμενα αλλά και το 10ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, απαιτείται να βρεθούν άμεσα νέες εγκαταστάσεις. Αντίστοιχο κτήριο πρέπει να εξασφαλιστεί και για τη λειτουργία του ΕΕΕΕΚ Αθηνών που παραμένει χωρίς στέγη. Ανάλογη λύση πρέπει να βρεθεί και για το ΕΕΕΕΚ κωφών. Αναλυτική περιγραφή των προβλημάτων των ειδικών σχολείων παρέχεται στο παράρτημα.
  6. Ανέγερση νέων, σύγχρονων, προσβάσιμων ειδικών δημοτικών σχολείων ,νηπιαγωγείων, ΕΝΕΕΓΥΛ και ΕΕΕΕΚ.
  7. Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης των ειδικών σχολείων και τμημάτων ένταξης.

Οι Φορείς μας, οι σύλλογοι γονέων, εκπαιδευτικών, ΑΜΕΑ θα προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις στο δημοτικό συμβούλιο αν δε δοθούν άμεσα συγκεκριμένες και υλοποιήσιμες λύσεις στις 24 Απρίλη στις 4μμ.

Παράρτημα με την υφιστάμενη κατάσταση στα ειδικά σχολεία της Αθήνας όπως είναι σήμερα:

  • 1ο Ειδικό Δημοτικό ΕΛΕΠΑΠ και Νηπιαγωγείο (Κόνωνος 16)
  • Παιδιά σε αμαξίδια σε πολύ μικρούς χώρους για τάξεις, πολύ στενοί διάδρομοι που χρησιμοποιούνται και για διάλειμμα των παιδιών γιατί δεν υπάρχει ουσιαστικά αυλή.
  • Στεγάζεται στην ΕΛΕΠΑΠ που και σε αυτή λειτουργούν τμήματα για ΑΜΕΑ σε επικίνδυνους χώρους

 

  • 2ο Ειδικό Δημοτικό (Αριστάρχου 24)
  • Έχει πρόβλημα χώρων, συστεγάζεται με γενικό σχολείο.

 

  • 6ο Ειδικό Δημοτικό (πρώην Βουστάσιο Χατζηαποστόλου & Τριανταφυλλοπούλου):
    • 42 μαθητές & μαθήτριες με Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή (Αυτισμός) και Νοητική Υστέρηση,
    • έχουν στριμωχθεί σε μικρές αίθουσες ,οι οποίες Δεν ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες ανάγκες και απαιτήσεις των παιδιών
    • O προαύλιος χώρος δεν διαθέτει κανένα παιχνίδι για εκγύμναση και κανένα παγκάκι για την ξεκούραση των παιδιών
  • 6ο Ειδικό Νηπιαγωγείο (Νικοπόλεως 33):
    • Το εν λόγω σχολείο έχει κορεστεί, φιλοξενεί φέτος 28 νήπια στο σχολείο και 19 στα λυόμενα των Κάτω Πατησίων.
  • 9ο Ειδικό Δημοτικό (Πόντου 69-71):
    • 40 μαθητές & μαθήτριες με Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή (Αυτισμός), Νοητική Υστέρηση και Σύνδρομο Down
    • έχουν στριμωχθεί σε μικρές αίθουσες ,οι οποίες Δεν ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες ανάγκες και απαιτήσεις των παιδιών
    • Ο ηλεκτρολογικός εξοπλισμός πρέπει να διορθωθεί και να αντικατασταθεί, για την ασφάλεια των παιδιών και των εργαζομένων.
    • O προαύλιος χώρος δεν διαθέτει κανένα παιχνίδι για εκγύμναση o Δεν υφίσταται ανελκυστήρας, για να διευκολύνεται η πρόσβαση (χωρίς όμως να μειωθεί τετραγωνικό από τον ήδη μειωμένο χώρο)
    • Δεν υπάρχουν αίθουσες χαλάρωσης και ξεκούρασης o ο τεχνολογικός εξοπλισμός χρειάζεται άμεσα να αναβαθμιστεί!
  • 10ο Ειδικό Δημοτικό (Μαράσλειο, Μαρασλή 4):
    • 42 ειδικοί μαθητές
    • Έχει τουαλέτες οθωμανικού τύπου (γούρνες)
    • Στο ίδιο σχολείο υπάρχει αίθουσα που θερμαίνεται με σόμπα υγραερίου καθώς και αίθουσα που φωτίζεται με μπαλαντέζα από το κυλικείο.
    • Οι αίθουσες του εν λόγω σχολείου έχουν να βαφτούν χρόνια.
    • Η σκεπή του γυμναστηρίου είναι υπό κατάρρευση με κίνδυνο την σωματική ακεραιότητα των παιδιών.
    • O προαύλιος χώρος δεν διαθέτει κανένα παιχνίδι για εκγύμναση και κανένα παγκάκι για την ξεκούραση των παιδιών.